Domowy budyń waniliowy - bez glutenu

Jeden z najprostszych i zarazem najlepszych deserów - budyń. Oczywiście można kupić gotowy w sklepie ale nie byłabym sobą gdybym nie spróbowała zrobić go sama ;) Na przepis napotkałam całkiem przypadkiem kiedy to przeglądałam starą książę kucharską mojej prababci (dzisiaj ta książka ma ładnych kilkadziesiąt lat!).

Wśród pożółkłych stron zaznaczony ozdobnym szlaczkiem widniał przepis na budyń. Zmieniłam tylko cukier na ksylitol by było bardziej FIT :) A zwykłe mleko zastąpiłam bez laktozy ale równie dobrze można użyć roślinnego. Z podanych składników powstały 4 porcje. Jedna porcja (przy użyciu mleka bez laktozy i ksylitolu) to: 111,5 kcal w tym: B: 5 g; W: 18 g; T: 3 g.

Składniki na 4 porcje

  • 500 ml mleka roślinnego lub zwykłego
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 3 łyżeczki cukru/ksylitolu
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego lub jedna pół laski wanilii

Wykonanie
Pół szklanki mleka blendujemy z mąką i żółtkami. Do rondelka wlewamy resztę mleka oraz cukier/ksylitol. Kiedy mleko zacznie się gotować wlewamy zblendowaną wcześniej masę. Cały czas mieszamy dopóki nasz budyń będzie gęsty.

MAŁE CO NIECO

Idealny cheat meal na diecie

 
Budyń można podawać z domową konfiturą czy sokiem owocowym. Taki deser przywołuje mi na myśl dzieciństwo kiedy to w chłodne jesienne i zimowe po południa babcia przygotowywała właśnie budyń polanym domowym sokiem.

Smacznego!

Źródło: http://health-fit-life.blogspot.com/

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Substancje, których powinniśmy unikać po 30. roku życia Przepis na koktajl proteinowy Z czym do chleba? Trzy przepisy na fit pasty kanapkowe Jesienna tarta z dyni i tofu Napój, który oczyszcza wątrobę. Przepis Anny Lewandowskiej Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych 9 rzeczy, których nie powinno się robić przed seksem Daktylowa tarta z kremem kokosowym Brownie z batatem i rodzynkami Pierniczki Fit Home Made Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Pierniczki bez glutenu, bez laktozy i bez jajek Owsianka z jabłkiem i migdałami (bez laktozy) FIT ciasteczka - bez mąki i cukru Fit ciasto z masła orzechowego Placki z płatków owsianych. Prosty przepis Anny Lewandowskiej Odchudzające przepisy: jajko zapiekane w awokado Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Warzywne i owocowe sałatki poniżej 200 kcal Wegański sernik z awokado bez pieczenia Nadmiar białka w diecie i wpływ na nerki oraz kości

Popularne w tym tygodniu:

Fit ciasto z masła orzechowego Daktylowa tarta z kremem kokosowym Nie musisz się obawiać, jedząc te ciasta. Są zdrowe i nie tuczą Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Brownie z batatem i rodzynkami Zdrowe desery Ewy Chodakowskiej bez mleka zwierzęcego i jego pochodnych Z czym do chleba? Trzy przepisy na fit pasty kanapkowe Przepis na koktajl proteinowy Domowy budyń waniliowy - bez glutenu Przekąska po treningu: tost z masłem migdałowym i bananem Substancje, których powinniśmy unikać po 30. roku życia Napój, który oczyszcza wątrobę. Przepis Anny Lewandowskiej