FIT ptasie mleczko

Sklepowe słodycze zawierają mnóstwo dodatków, cukru praz ulepszaczy smaku więc najlepiej ich nie jeść. Staram się tej zasady ściśle przestrzegać jednak czasami pojawia się ochota na coś słodkiego, dlatego lubię odwzorowywać sklepowe słodkości w domu. Tym razem padło na ptasie mleczko (tego gotowego nie jadłam chyba ładnych kilka lat!). Postanowiłam przygotować delikatną o lekko wyczuwalnym cytrynowym smaku piankę w polewie z gorzkiej czekolady. Spróbujcie sami!

Składniki:

  • 4 białka,
  • 4 łyżeczki cukru waniliowego,
  • 20 g słodzika lub cukru pudru,
  • sok z ½ połówki cytryny,
  • 9 g żelatyny,
  • 50 ml mleka roślinnego lub zwykłego.

Polewa

Wykonanie
Żelatynę rozpuszczamy w mleku i pozostawiamy aż napęcznieje czyli na około 5 minut.

Następnie ubijamy białka na sztywną pianę powoli dodając cukier waniliowy oraz słodzik. Wlewamy także sok z cytryny. Kolejno napęczniałą żelatynę podgrzewamy do momentu aż się rozpuści. Powoli i bardzo delikatnie wlewamy ją do powstałej masy z białek — ciągle mieszamy składniki. Tak powstałą masę przekładamy do prostokątnej foremki. Po tym czasie wyciągamy masę z foremki i kroimy na kształt kostek ptasiego mleczka.

Wkładamy do lodówki na kilka godzin. Polewę przygotowujemy poprzez rozpuszczenie w rondelku oleju kokosowego oraz czekolady. Tak powstałą masę odkładamy do lekkiego wystudzenia.

Zobacz również: Oleje roślinne - sekret zdrowia i urody

Następnie oblewamy nią kostki i ponownie wkładamy do lodówki aż polewa zastygnie. Bardzo ważne, aby polewa była przestudzona inaczej kostki zaczną nam się topić, jeśli polejemy ją zbyt ciepłą masą.

Więcej zdjęć tutaj: Health-Fit-Life
Smacznego!

Źródło: Health-Fit-Life

Podziel się:

Przeczytaj także:

Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy

Pokaż wszystkie komentarze

Także w kategorii Zdrowe odżywianie:

Jadłospis dzienny dla osób, które chcą „jeść czysto” 5 zdrowych deserów dla fanów słodkiego smaku 6 przepisów na odchudzające sałatki Przepis na kawowe naleśniki Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki Substancje, których powinniśmy unikać po 30 roku życia Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Koktajl, który redukuje cholesterol i spala tłuszcz Przepisy na zdrowe desery bez cukru Bezglutenowa pizza na brokułowym spodzie Sernik z kaszy bulgur Co się dzieje, gdy pijemy wodę na pusty żołądek? Jak dobrze zacząć dzień, czyli co powinien jeść rano sportowiec? Zjadłeś to przed seksem? Będziesz tego żałować Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Przepis na „witaminowego shota” Przepis na białkowe ciastka orzechowe bez pieczenia Przepis na niskokaloryczną galaretkę z BCAA Co się stanie z twoim ciałem, gdy zrezygnujesz z nabiału? FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej Fit ciasto z masła orzechowego 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Jagodowy sernik na zimno

Popularne w tym tygodniu:

Pozbądź się toksyn! 5 przepisów na oczyszczające soki 41 pysznych przed- i potreningowych przekąsek Fit ciasto z masła orzechowego Co Ewa Chodakowska poleca jeść na kolację? Pięć prostych i niskokalorycznych przepisów FIT ciasto czekoladowo-buraczane bez mąki pszennej 6 przepisów na odchudzające sałatki Detoksykujący koktajl z pietruszki, który przygotujesz w 3 minuty Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na śniadanie. Pięć przepisów Sałatka na lunch z 4 składników, która syci aż do kolacji Oto co Ewa Chodakowska poleca jeść na drugie śniadanie. Pięć przepisów Racuszki z jabłkiem Szybkie 4-składnikowe zdrowe i niskokaloryczne desery